Friday 6 April 2012

harini hari yang menyedih kan aku :'( . pagi2 dah bangun nak pegi check up dgn harapan aku nak dengar berita gembira dari doktor . tapi sebelum aku bagi tahu apa yang doktor cakap . lebih baik aku cerita dulu apa yang aku lalui satu hari ni .

mcmbiase . aku bangun ( ayah yg kejut padahal ) aku buat rutin harian aku . bersiap siap nak gerak ke hospital . mase dalam perjalanan , ntah mcmane mood ayah baik pulak arini . die tanye aku . ada nak beli apa apa tak nanti ? aku senyum n then cakap ade KOT :) .

lebih kurang pukul 9.30 aku sampai kat hospital . mcmbiase aku terus pegi kat bilik doktor sebab appoiment aku kol 10 . tga tgu turn aku ni . aku cerita lah dengan ayah pasal dia (trs) ayah senyum je . lepas tu aku cerita dgn ayah pasal mimpi aku . 3 hari berturut aku mimpi arwah ibu aku :') . aku tak tahu kenapa aku mimpi arwah .

tga sedap bercerita turn aku pon sampai . aku masuk dalam bilik doktor mcmbiase . doktor tu name die dr chua . ade pangkat datuk lagi . sporting orgnye :) . tapi die suke speaking bi . aku x bape pandai nak balsa balik ape yg die cakap . nasib baik ade ayah . die jadi translater aku masetuh . haha .

doktor chua pon check aku mcmbiase . ' faez how do you feel today ? aku jawab lah ' im fine' nthen die tye lah ape yg aku ase bla bla bla . aku jawab kepala aku ase pening n selalu muntah , kdang2 rase mcm kene kejutan elektrik kat kepala . doktor tuh ketawa aku cakap mcmtuh . kemudian aku masuk bilik xray . n then lepas siap aku kluar untuk tgu result xray aku tu .

nthen aku cakap dengan ayah sebab tadi die ade tye aku nak belin pape tak ? aku cakap dengan ayah aku nak beli baju pink :) . ayah ketawa kan aku . ayah cakap ' kan kau dah ade baju pink ?ayah tgk kau baru beli arituh kan ?' aku cakap lah aku dah bagi dia (trs) . aku tye bole tak beli ? ayah cakap bole :) . mmg aku teringin sgt nak pakai baju pink . dulu aku xd niat nak pakai baju pink . lepas aku kenal die (trs) aku mule teringin nak pakai , mesti kelakar kan . haha .

okehh keputusan aku dah keluar . yg aku heran . doktor just panggil ayah aku je yg masuk dalam amek result . selalunye aku yg amekk . aku dah x sedap ati . kepala pon tga sakit ni . so aku diam jelah . selang bape minit aku tgk ayah kluar senyap je . x senyum .. tapi aku perasan jugak lah mata die mcm merah . aku diam je ..

dalam kereta . aku tye ape doktor cakap . ayah senyap lagi . die trus bawak aku pegi beli brg yg aku nak tadi . lepas beli . aku tertido dalam kereta sampai umah . sebab kepala aku pening sangat , berdenyut denyut . tu aku tertido ..

aku cari ayahh . nak tye pasal result doktor tuh . ayah senyap lagi . aku pakse ayah bagitahu jugakk . penat jugak nak pakse dgn keadaaan aku mcm ni kan . nthen die cerita semua kat aku . aku diamm bila dengar doktor cakap mcm tuh . patot lah aku mimpi arwah ibu aku 3 hari berturut2 . rupa ya aku dapat tahu aku mungkin tak lame kat sini lagi . kecederaan aku makin terukk . doktor cakap kalau nak sembuh kene makan ubat yg die bagi n jgn bnyk berfikir . kene tabah kan diri . kuat kan semangat ,

tapii .. aku dah hampir sebulan tak de semangat . mood pon xde . pikir kan dia (trs) . kalau sidia bace blog ni . SAYA MINTAK MAAF KAT AWAK . SAYA BNYAK SAKIT KAN HATI AWAK . AWAK JAGA DIRI . DOAKAN KESIHATAN SAYA . kepada kawan2 yang lain . aku minx maaf kat korg kehhh . aku x mampu nak cerita kat korg . aku tanak minx simpati kat korg . aku harap korg maafkan aku kehh :')

mcm drama tv kan cerita aku ni ? tapi ni bende yg dah jadi kat aku . aku terima dengan redha . aku pon dah xde ape selain family aku . spm aku hancur . org yang aku paling sayang pon dah xde lagi dlaam hidup aku . aku hnya mampu berserah kat maha esa :')



assalamualaikum :')
(sipelat)

No comments:

Post a Comment